USA start

Hoi allemaal,

Vorige week dinsdag hadden we de auto geregeld en zouden woensdag vertrekken richting de Niagara Falls. Dinsdagavond begon het al lekker te sneeuwen en toen we woensdagochtend naar buiten keken lag er zo'n 20cm sneeuw. De wegen zagen er goed uit, dus zijn we vertrokken. De weg werd echter steeds slechter en nadat we 5 auto's in de berm zagen staan en opslot in een sneeuwstorm waren beland hebben we glijend een hotel gepakt op een uurtje van Niagara Falls. De volgende ochtend scheen de zon volop en waren de wegen weer goed te begaan. We zijn via het Noorden richting de Niagara Falls ingereden, wat een aantal mooie uitzichten opleverde. Doordat het net gesneeuwd had was het heel mooi om de watervallen in het wit te zien. Bij de waterval aan de Canadese kant lag overal een laag ijs op: bomen, hekken e.d.

In de namiddag zijn we de grens overgegaan naar the USA. Nadat we in Nederland al heel veel moeite moesten doen voor ons visum konden we bij de grens ook weer een tijd wachten. De National Security en weet ik het wat allemaal moesten weer van alles checken en nog weer $1 per maand verblijf p.p. betalen. :s Daarna zijn we wat gaan eten, waarbij Barry erachter kwam dat zijn creditcard weg was. (stresmoment) Snel terug naar de duane, want daar hadden we hem als laatste gebruikt. Lachend kregen we de kaart terug! Natuurlijk expres achtergelaten door mij (barry), beter kan je kaart niet beveiligd zijn lijkt mij.

Na een overnachting in een stinkend muf hotel zijn we op pad gegaan naar het skigebied Swain. Die dag koste een skipas maar $1 en tegen onze verwachtingen in was het heel rustig. We zijn de hele dag gaan skien ik leerde Barry wat moves. Uiteraard leerde ik (Barry) dit heel snel. Het was een mooi gebiedje om voor 1 dag te gaan skien, we hebben wel genoten.

De volgende dag zijn we naar New York City gereden. Het rijden ging snel, alleen werd het rond New York wel een enorme chaos. We hebben daar een hotel geboekt voor 4 nachten aan de rand van het centrum. Omdat het zaterdagavond was gingen we gelijk Manhattan in. We hebben daar eerst wat gegeten en zijn daarna een kroeg ingedoken. Voor het echte uitgaan werd ons aangeraden naar Downtown Manhattan te gaan. Een taxi bracht ons naar 2 tenten, waar je met spijkerbroek en sneakers in mag. We zijn daar een club ingegaan en zag er goed uit. Binnen was er alleen regae of bubbling muziek. Parel vond het wel leuk, maar Bar had het na een tijdje wel gezien. We hebben toen geprobeerd om een bus terug te nemen naar ons hotel. Helaas waren we te laat en alle bussen waren al vertrokken. Een taxi was veel te duur en zijn daarom maar een nacht doorgehaald op straat in Manhattan en het station. Om 6 uur in de ochtend hebben we de bus terug gepakt naar ons hotel, om maar eens een tijdje te tukken. De volgende dagen hebben we veel van New York bekeken. Omdat wij geen fan zijn van die toeristische tourbussen hebben we alles lopend bekeken. (5th ave / broadway, Empire state building, central park, chinatown, wtc (de nieuwe in aanbouw), statue of liberty, en alle andere hoge gebouwen). Heel gaaf om daar te lopen, wat je normaal in films ziet. Het uitzicht vanaf de top van the Empire state building was het mooist!

Woensdag zijn we uit New York vertrokken om richting Washington DC te rijden. We hebben overnacht nabij Baltimore, waar we ook het havengebied gezien hebben en in het welbekende HOOTERS cafe gezeten hebben. Goed gevulde tent(en) en zeer sfeervol (bar). We zijn 's middags vertrokken richting Washington DC, en hebben daar een hele tijd rondgereden om een hotel te zoeken. We zaten denk ik in de verkeerde hoek te zoeken, maar hebben uiteindelijk wat gevonden. Nu zitten we in een Public libary in Washington DC en gaan daar de toerist uithangen.